حضور پررنگ کانون های مساجد یزد در جشنواره آواها و نغمه های آسمانی


مجری برگزاری جشنواره جوانان مساجد یزد، از راه یابی دو گروه تواشیح از استان به مرحله نهائی جشنواره آواها و نغمه های آسمانی خبر داد.
حجت فتوحی گفت: گروه های تواشیح کوثر و مرآت ثقلین امشب (25بهمن) برای شرکت در مرحله نهائی جشنواره جوانان مساجد کشور به مازنداران اعزام می شود.

وی با بیان اینکه این دو گروه در مرحله استانی جشنواره جوانان مساجد یزد در مهریز رتبه اول و دوم را کسب کردند، خاطرنشان کرد: این دو گروه از اعضای کانون های فرهنگی هنری زلال وحی و ولایت یزد می باشند.

وی افزود: در بخش آواها و نغمه های آسمانی جشنواره جوانان مساجد استان یزد 10 اثر با موضوعات شهید و دفاع مقدس، غدیر، نماز، مهدویت، امام رضا(ع)، امام حسین (ع)و عاشورا، حضرت زهرا(س) و عفاف و حجاب شرکت داشتند.

فتوحی ادامه داد: در بخش تواشیح از بین 4 اثر ارسالی به جشنواره گروه مرآت ثقلین رتبه اول و گروه کوثر ولایت رتبه دوم را کسب کردند.

مجری برگزاری جشنواره جوانان مساجد یزد تصریح کرد: در بخش سرود در رده سنی 10 تا 15 سال کانون شهدای خورمیز مهریز و در رده سنی 14 سال به بالا کانون منتظران فرج تفت رتبه های اول را به خود اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: محمد مهدی کمالی از کانون منتظران مهدی تفت در رده سنی 10 تا 15 سال و محمدعلی حق جو از کانون قرآن و ولایت تفت در رده سنی 14 سال به بالا در بخش تکخوانی سرود حائز رتبه های برتر شدند.

فتوحی با اشاره به اينكه از ميان 113 اثر ارسالي به مرحله نهائی جشنواره آواها ونغمه های آسمانی، بيش از 12 گروه سرود و 10 گروه تواشيح در جشنواره جوانان مساجد کشور انتخاب شده اند، افزود: این رقابت در دو رده سنی 10 تا 15 سال و 14 سال به بالا در رشته سرود و 16 تا 30 سال در رشته تواشیح انجام مي شود و گروه هاي منتخب بايد به صورت زنده و با حضور هیئت داوران به اجراي برنامه بپردازند.

وي برپايي كارگاه هاي آموزشي و سخنراني و حضور مسئولان كشوري و ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور را از برنامه هاي اختتاميه اين جشنواره عنوان كرد.

گفتنی است، جشنواره با عنوان آواها و نغمه‌های آسمانی در دو رشته سرود و تواشیح به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور 26 تا 28 آبان در ساري برگزار می‌شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا